A ma élményei a jövő emlékei

Élményvadász

Élményvadász

Festőnek születtem a világra - interjú Győrfi András festőművésszel

2023. december 23. - Élményvadász

eletunk_lapjai_90_70_cm_olaj_vaszon_gyorfi_andras.jpg

"Engem mindig a klasszikus, reneszánsz festészet érdekelt, amit én némi szürrealizmussal vegyítek."

1984 óta jelennek meg illusztrációi, 1991-ben volt először kiállítása. Számos művésztelepen vett, vesz részt itthon és külföldön egyaránt. Ismert festőművész, több ország galériáiban volt már kiállítása, legutóbb éppen Rimaszombaton. Győrfi András egy évtizede Rovinjban él, és alkot.

1991-ban volt az első kiállítása, azóta a világ sok táján láthatták a képeit. Van visszatérő témája, vagy olyan, amit már rég szeretne megfesteni?

Mindig vannak visszatérő témáim, a ló, a férfi-nő kapcsolat, Itália, a hajók, a fák, az angyalok, mindezt furcsa, misztikus, szürreális mázzal leöntve festem. Szerintem mindent megfestettem már, amit szerettem volna, de biztos lesz még olyan, ami eddig nem…ez majd elválik.

a_sziciliai_vedelem_120_100_cm_olaj_vaszon_gyorfi_andras.jpg

2012-ig Budapest belvárosában volt galériája. Mi késztette arra, hogy 2013-ban Rovinjba települjön át, és ott nyisson galériát?

Rájöttem, hogy olyan helyen kell nyitni galériát, ahova milliók jönnek el festészetet is nézni és Rovinj ilyen hely. A pesti galéria három éve alatt ketten jöttek be csak úgy az utcáról. Ez azért nem nagy szám.

Különleges, szürreális, meseszerű hangulatot árasztanak a képei. Hogyan alakult ki ez a meghatározó, "győrfis" stílus?

toscana_gyorfi_andras_01.jpg

Mindig félénk, misztikumokkal körbevett gyerek voltam. Sok mese, történet, történelem vett körül. Talán ezért. Meg engem mindig a klasszikus, reneszánsz festészet érdekelt, amit én némi szürrealizmussal vegyítek.

Mi áll közelebb a szívéhez, az illusztrálás, vagy a festés?

Nyilván a festés, de az illusztrálást is nagyon szerettem. Ma már csak kivételes esetekben jutok hozzá, elmúltak azok az idők, hogy napi szinten illusztráljak. De jól van az így. 

a_rozsalovas_100x100cm_gyorfi_andras_pecsvarad_04_2023.jpg

A legtöbb képén látható, általam almának hitt piros gömbökről utánaolvasva kiderült, hogy paradicsomok. Van valami átvitt értelmű jelentésük, vagy csak fókuszpontok?

Én a belső Édenkertemet festem, amit a magyar nyelv Paradicsomnak is hív. Ezért lettek ezek a gömbök paradicsomok. De fókuszpontok is egyben, meg emblémák is. Ha ilyet lát, nagy valószínűséggel én festettem őket. 

Mit kívánna 2024-re?

Világbékét. De ezzel nem viccelek. 100 jó festményt magamnak és hogy mindet el tudjam adni. Az lenne az igazi.

 

- Élményvadász - 

 

(Képek: Győrfi András festményei)

Győrfi András weboldala

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenyvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr6218287373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása