A ma élményei a jövő emlékei

Élményvadász

Élményvadász

Szeretni kell a munkánkat, és az meglátszik az eredményen is!

Beszélgetés a Nyakas Pince főborászával

2022. június 03. - Élményvadász

nyakas-pince-uzem_ev_bortermeloje_elmenyvadasz.jpg

Az év bortermelője Magyarországon cím a magyar borászszakma legrangosabb kitüntetése, amelyet a díjátadón ünnepélyes keretek között idén Nyúlné Dr. Pühra Beáta, a a Nyakas Pincészet főborásza vehetett át.  

A díjhoz utólag is gratulálok. Olvastam egy interjúban, hogy már a nagypapája is borászkodott. Ez hatással volt a későbbi pályaválasztására?  

Nyúlné Dr. Pühra Beáta: Nagyapámnak volt egy kis hobby kertje, amelyben szőlő is volt; az ebből készült bor került a családi asztalra. Ez csak az első ismerkedés volt a borral. Igazán édesanyám dolgozott kereset kiegészítésként egy borászati laborban. A labor fehér szentélye a varázslatos színvilág; ami a titrálás során alakult ki és a mustfokolás volt az, amely teljesen elvarázsolt.

 Mióta dolgozik a Nyakas Pincészetnél, és miért ott?

Nyúlné Dr. Pühra Beáta: 2000 május 29. óta. Egyetemi professzoraim tanácsára jelentkeztem a pincészethez. Malya Ernő (2002 év bortermelője – Nyakas Pince főborásza volt ekkor) már nyugdíjas volt, és kereste az utódját. Nagyon szerencsés vagyok, hogy a gyakornoka lehettem. Láthattam az alázatát és szakmaszeretetét, úriemberségét és a szigorúság mögött rejlő segítőkészségét. Példaértékű volt a munkássága! 

nyakas-pince-kivulrol_elmenyvadasz.jpg

Hogyan sikerült ebben a férfias szakmában helytállni, kitűnni?

Nyúlné Dr. Pühra Beáta: Ahogy a díj is mutatja teljesen betudtam illeszkedni. Az elején volt néhány helyzet, ahol adódtak nehézségeim, azután soha nem éreztem hátrányát, hogy nő vagyok. Nagyon hálás vagyok, hogy annak idején lehetőséget adtak arra, hogy bizonyítsak és onnantól csak a munkám és a borok minősége számított. 

Már 2020-ban is a jelöltek között szerepelt. 2021-ben pedig elnyerte a magyar borászszakma legrangosabb kitüntetését. Mi jár ezzel az elismeréssel? 

Nyúlné Dr. Pühra Beáta: 2019-ben kerültem be a jelöltek közé először, majd 2020 és 2021-ben is. Ezt a díjat nevezhetném a szakmánk Kossuth Díjának. Annál nagyobb elismerés nincs, amikor a szakma ítéli oda ezt a díjat a szakmai-munkám, -múltam a boraink elismertsége, a verseny eredmények, a pincészet hírneve mind-mind benne van. Hihetetlen öröm és nagy felelősség is egyben; hiszen mindig, minden évben a legjobbra törekszünk kompromisszum nélkül a minőség mindenekelőtt! Természetes, hogy innentől kezdve még jobban odafigyelnek ránk. Az Etyek-Budai Borvidéknek is elismerés, hogy 2 korábbi év bortermelője (Báthori Tibor † 1992, Malya Ernő †2002) után én is megkaphattam ezt a díjat, címet. Az meg külön öröm és megtiszteltetés, hogy a Nyakas Pince az Magyarországon egyedül, aki 2 Év Bortermelőjével is rendelkezik!

nyakas-pince_foborasz_nyulne_dr_puhra_beata_ev_bortermeloje_elmenyvadasz.jpg

Számított rá, hogy egy év múlva Önnek ítélik a Magyar Bor Akadémia a díjat? A címmel változik a fogyasztók, és a borász szakma megítélése?  

Nem számítottam rá, teljesen váratlanul ért! Nekem már az nagy öröm volt, hogy az első 5 azaz a jelöltek közé bekerülhettem! Hiszem, hogy változik a borász szakma megítélése ezzel a díjjal, természetesen az eladott borok- és meghívások-száma is hihetetlenül megnőtt, bár eddig sem panaszkodhattunk. 

Azon szerencsések közé tartozom, akinek a szakmája a hobbija, szenvedélye, hivatása! Ez igaz bármely területre – szeretni kell a munkánkat, és ha ez sikerül az majd meglátszik az eredményen is! Ezen kívül nagyon kevés szakma van, ahol minden évben megújulhatunk, folyamatosan újabb lehetőséget kapunk.
Az ÉN SZAKMÁM ilyen!

- Élményvadász - 

(képek forrása: Nyakas Pincészet)

Aki szívesen olvasna többet a Nyakas Pince borairól, eredményeiről, illetve, hogy nyári grillpartihoz milyen bor dukál, az a teljes interjút az Élményvadászat magazin oldalon megtalálja IDE kattintva.

:)

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenyvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr4717847665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása